Η ΩΡΑ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ:

Κυριακή, 29 Αυγούστου 2010

ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Αφηγηση απο τον Αρχιμανδριτη Χρυσοστομο Κ.Μαστορα:
video videoΣήμερα 29 Αυγούστου, της Αποτομής της Κεφαλής του Ιωάννου του Προδρόμου. Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος γεννήθηκε από τον ιερέα Ζαχαρία και την Ελισάβετ. Μέχρι τα 30 του χρόνια έζησε ζωή ασκητική στην έρημο, η οποία ήταν αφιερωμένη στην προσευχή και την πνευματική ολοκλήρωση, ενώ την τροφή του αποτελούσαν βλαστάρια χόρτων και άγριο μέλι.
Με την άσκηση και την αρετή απέκτησε όλα τα προσόντα του επιβλητικού κήρυκα του Θείου Λόγου. Η διδασκαλία του, που συνοψίζεται στη γνωστή φράση ΄΄Μετανοείτε, ήγγικε γαρ η Βασιλεία των Ουρανών΄΄, ήταν ουσιαστικά η προετοιμασία της έλευσης του Ιησού Χριστού.
Αξιώθηκε μάλιστα να βαπτίσει τον Χριστό, τον Υιό του Θεού.
Τώρα, θα σας αναφέρω το γεγονός της Αποτομής της Τίμιας Κεφαλής του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου:
“Ουκ εξεστί σοι έχειν, την γυναίκα του αδελφού σου”. Αυτά λοιπόν τα λόγια ήταν αφορμή να αρχίσει να μετρά αντίστροφα η επίγεια ζωή του Ιωάννη, και η αρχή της εξαγρίωσης του βασιλιά Ηρώδη Αντίπα εναντίον του!
Όταν ο βασιλιάς Ηρώδης είχε τα γενέθλιά του, είχε καλεσμένους στο βασίλειό του πολλούς τοπικούς άρχοντες της Γαλιλαίας, καθώς επίσης και διάφορα σημαντικά για αυτόν πρόσωπα. Ο βασιλιάς Ηρώδης είχε παντρευτεί παράνομα την γυναίκα του αδερφού του Φιλίππου, την Ηρωδιάδα, όπου είχε και μια κόρη την Σαλώμη. Ο Ιωάννης έκκρινε και κατέκρινε αυτόν τον παράνομο γάμο, όπου του έλεγε: «Δεν σου επιτρέπεται να έχεις την γυναίκα του εν ζωή αδελφού σου» .
Η Ηρωδιάδα έτρεφε μνησικακία εναντίον του Ιωάννη και ήθελε να τον σκοτώσει, αλλά δεν μπορούσε γιατί ο Ηρώδης φοβόταν τον Ιωάννη, επειδή ήξερε ότι ήταν άνδρας Δίκαιος και Άγιος. Ο Ιωάννης όσα κι αν του έλεγε τον έφερναν σε μεγάλη απορία, διότι συνειδητά και υποσυνείδητα γνώριζε ότι αυτά που λέει είναι σωστά. Η Κατάλληλη ευκαιρία παρουσιάστηκε!!! Όταν ο βασιλιάς Ηρώδης ζήτησε να χορέψει κι άλλο προς τιμήν του αλλά και της εορτής των γενεθλίων του η κόρη της Ηρωδιάδος, η Σαλώμη, που λόγο του ιδιαίτερου κάλλους της ο Ηρώδης ήταν γοητευμένος, της είπε ότι αν συνεχίσει να χορεύει θα της χαρίσει ότι κι αν του ζητήσει, της είπε μάλιστα ότι είναι διατεθειμένος να της χαρίσει ακόμη και το μισό του βασίλειο. Η Σαλώμη τότε ρώτησε τη μητέρα της «Τι να ζητήσω;» και αυτή της είπε να ζητήσει το κεφάλι του Ιωάννη διότι τον μισούσε. Η Σαλώμη λοιπόν είπε στον Ηρώδη «Θέλω αμέσως να μου δώσεις σ' ένα πιάτο το κεφάλι του Ιωάννου του Βαπτιστού». Τότε ο βασιλιάς λυπήθηκε, αλλά εξ αίτιας των όρκων που της έδωσε και των καλεσμένων δεν ήθελε να της αρνηθεί για να μη φανεί επίορκος. Αμέσως ο βασιλιάς έστειλε δήμιο και διέταξε να φέρει το κεφάλι του Ιωάννου. Ο δήμιος πήγε και τον αποκεφάλισε στη φυλακή και έφερε το κεφάλι του σ' ένα πιάτο και το έδωσε στη Σαλώμη, όπου στη συνέχεια το έδωσε στη μητέρα της.
Το άγιο σώμα του ενταφιάστηκε με τιμές από τους μαθητές του και συγκαταλέχθηκε στην χορεία των μεγάλων Αγίων της Εκκλησίας μας.

Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010

ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟΝ ΟΜΩΝΥΜΟ ΝΑΟ


Ο ενοριακος Ναος του Αγιου Προδρομου Καισαρειας κτιστηκε το 1856 πανω στα θεμελια παλιου φερωνυμου Ναου.Εναι τρικλιτη Βασιλικη χωρις τρουλο.Το ξυλογλυπτο τεμπλο του,αληθινο κομψοτεχνημα,κοσμειται με παλιες βυζαντινες φορητες εικονες του Χριστου,της Παναγιας και των Αγιων της εκκλησιας. Υπαρχουν ακομα εικονες,που ιστορουν ευαγγελικα επεισοδια,καθως και σκηνες απο την Παλια Διαθηκη.Το 1862 αρχισε η αγιογραφηση του Ναου και περατωθηκε το 1874 με τοιχογραφιες Μακεδονικης λαίκης τεχνοτροπιας,δια χειρος Συμεων Ζωγραφου απο τη Σαμαρινα.Στο εσωτερικο υπερθυρο του Ναου υπαρχει το εξης επιγραμμα:
<<Ισορηθη ο παρων θειος και ιεροτατος Ναος του Αγιου Ενδοξου Προφητου Προδρομου και Βαπτιστου  Ιωαννου εν ετει χιλιοστω οκτακοσιοστω εβδομηκοστω τεταρτω εν μηνι Μαρτιω 8,Αρχιερατευοντος του Πανιερωτατου Σερβιων και Κοζανης,ιερατευοντων των αιδεσιμωτατων Αντωνιου ιερεως,Χαρισιου ιερεως,Ζηση ιερεως,επιτροπευοντος του κυριου Ιωαννου Παπαδοπουλου,δια συνδρομης χειρος Συμεων Ζωγραφου εκ Σαμαρινης>>.

Φωτογραφιες απο το εσωτερικο του ενοριακου Ναου του Αγιου Προδρομου Καισαρειας





















ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ
-------------------------------------------------------------------------
  
 ­ ­ ­ Kανοντας ερευνα στα αρχεια της Μητροπολεως    Κοζανης και Σερβιων για το θεμα της Επισκοπης από τα υ­πάρ­χον­τα γρα­πτά στοι­χεί­α και άλ­λες μνη­μεια­κές μαρ­τυ­ρί­ες δεν εί­ναι δυ­να­τόν να προσ­δι­ο­ρι­σθεί ο α­κρι­βής χρό­νος που εκ­χρι­στι­α­νί­σθη­κε η πε­ρι­ο­χή μας και ορ­γα­νώ­θη­κε ο χώ­ρος της ση­με­ρι­νής Μη­τρο­πο­λι­τι­κής Ε­παρ­χί­ας σε Ε­πι­σκο­πή.
Α­πό ό­σα γνω­ρί­ζο­με, ως πρώ­τη Ε­πι­σκο­πή λει­τούρ­γη­σε η Και­σα­ρεί­ας με έ­δρα την Και­σα­ρεί­α. Στους κα­τα­λό­γους Μη­τρο­πό­λε­ων και Ε­πι­σκο­πών που πα­ρα­θέ­τει ο Γε­ρά­σι­μος Κο­νι­δά­ρης «Εκ­κλη­σι­α­στι­κή ι­στο­ρί­α της Ελ­λά­δος» (τομ. Α . σελ. 513 – 515) α­να­φέ­ρε­ται Ε­πι­σκο­πή Και­σα­ρεί­ας υ­πα­γο­μέ­νη στη Μη­τρό­πο­λη Λα­ρί­σης κα­τά τον Ε . αι­ώ­να (431 – 551) με Ε­πί­σκο­πο Και­σα­ρεί­ας κα­τέ­χον­τας την 8η θέ­ση με­τα­ξύ των Ε­πι­σκό­πων της Μη­τρο­πό­λε­ως. (Άλ­λες Ε­πι­σκο­πές της Μη­τρο­πό­λε­ως Λα­ρί­σης α­να­φέ­ρον­ται Θη­βών, Δη­μη­τριά­δος, Λα­μί­ας Τρί­κης κ.λ.π. ό­θεν συ­νά­γε­ται ό­τι η ευ­θύ­νη και δι­και­ο­δο­σί­α της Ι­ε­ράς Μη­τρο­πό­λε­ως Λα­ρί­σης ε­κτεί­νον­ταν α­πό την πε­ρι­ο­χή μας μέ­χρι την Θή­βα).
 ­ ­ ­   Α­πο­κα­λυ­φθεί­σα στο χώ­ρο της Και­σα­ρεί­ας προ ε­τών ε­πι­τύμ­βια μαρ­μά­ρι­νη πλά­κα φέ­ρει η­μι­κα­τε­στραμ­μέ­νο ε­πί­γραμ­μα «­.­..προ­ε­δρί­αν έ­λα­χεν τη Εκ­κλη­σί­α Και­σά­ρων πό­λε­ως Μα­κε­δό­νιος έ­στιν ού­τος α­νήρ τα παντ’ εύ­φη­μος ος Ε­πι­σκο­πή­σας έ­τη εν μή­να έ­να του τή­δε βί­ου εκ­δη­μή­σας μη­νί Ι­α­νου­α­ρί­ω ΚΓ Ινδικτιώνος Ι­Α προς Θε­όν ε­νε­δή­μη­σεν.­.­.» Το ε­πί­γραμ­μα δεν φέ­ρει α­κρι­βή χρο­νο­λό­γη­ση, α­πό το εί­δος ό­μως της γρα­φής και τα λοι­πά στοι­χεί­α, οι ει­δι­κοί το το­πο­θε­τούν στην πε­ρί­ο­δο του 5ου αι­ώ­νος. Συ­νε­πώς κα­τά τον 5ο και 6ο αι­ώ­να έ­δρευ­ε στην Και­σά­ρεια Ε­πι­σκο­πή, η ο­ποί­α πι­θα­νώς να συ­στή­θη­κε και υ­πήρ­χε ί­σως α­πό του 4ου αι­ώ­να α­φ’ ό­του έ­πα­ψαν οι δι­ωγ­μοί και ε­πι­χει­ρή­θη­κε η ορ­γά­νω­ση της Εκ­κλη­σί­ας.
     Δεν εί­ναι βέ­βαι­α γνω­στό α­πό πό­τε και ως πό­τε α­κρι­βώς λει­τούρ­γη­σε αυ­τή η Ε­πι­σκο­πή. Ά­γνω­στα ε­πί­σης εί­ναι τα πι­θα­νά ό­ρια δι­και­ο­δο­σί­ας, οι δι­α­κο­νή­σαν­τες Ε­πί­σκο­ποι πλην του Μα­κε­δο­νί­ου και κά­θε τι σχε­τι­κό με την ε­νερ­γό ζω­ή και τις δρα­στη­ρι­ό­τη­τές της. Πέ­ρα α­πό την ε­πι­τύμ­βια πλά­κα και τις πλη­ρο­φο­ρί­ες του Κο­νι­δά­ρη που δα­νεί­ζε­ται α­πό το Συ­νέκ­δη­μο του Ι­ε­ρο­κλή, σα μνη­μεια­κές μαρ­τυ­ρί­ες πρέ­πει να θε­ω­ρούν­ται και τα α­πο­κα­λυ­φθέν­τα δά­πε­δα των Πα­λαι­ο­χρι­στι­α­νι­κών εκ­κλη­σι­ών, Α­γί­ας Πα­ρα­σκευ­ής, Βο­σκο­χω­ρί­ου και Α­κρι­νής, που οι ει­δι­κοί τα α­ξι­ο­λο­γούν ως κτί­σμα­τα του 4ου  έ­ως του  5ου αι­ώ­νος. Εν­τεύ­θεν των χρό­νων αυ­τών δεν υ­πάρ­χουν άλ­λα στοι­χεί­α. Στην Ε­πι­σκο­πή αυ­τή της Και­σα­ρεί­ας α­σφα­λώς υ­πά­γον­ταν ό­λα τα προς νό­το χω­ριά της ση­με­ρι­νής Μη­τρο­πο­λι­τι­κής Ε­παρ­χί­ας α­φού υ­πά­γον­ταν στη Λά­ρι­σα. Τα δε βό­ρεια ό­ρια δεν εί­ναι γνω­στά, ο­πωσ­δή­πο­τε ό­μως θα πρέ­πει να θε­ω­ρεί­ται βέ­βαι­ο ό­τι ο­λό­κλη­ρη η πε­ρι­ο­χή της ση­με­ρι­νής Μη­τρο­πο­λι­τι­κής Ε­παρ­χί­ας υ­πά­γον­ταν στην ί­δια αυ­τή Ε­πι­σκο­πή.
 ­ ­ ­   Α­πό του 9ου αι­ώ­νος εί­ναι γνω­στή η Ε­πι­σκο­πή Σερ­βί­ων. Η πρώ­τη μαρ­τυ­ρί­α πε­ρί αυ­τής εί­ναι η «Δι­α­τύ­πω­σις των θρό­νων των Εκ­κλη­σι­ών» υ­πό Λέ­ον­τος Σο­φού (886 – 912). Με τον τί­τλο «Σερ­βί­ων» και έ­δρα τα Σέρ­βια λει­τούρ­γη­σε ως το 1745, ό­πο­τε η έ­δρα της με­τα­φέρ­θη­κε στην Κο­ζά­νη και ο τί­τλος αυ­ξή­θη­κε σε «Σερ­βί­ων και Κο­ζά­νης» υ­πα­γο­μέ­νη πάν­το­τε στη Μη­τρό­πο­λη Θεσ­σα­λο­νί­κης. Και πε­ρί αυ­τής της Ε­πι­σκο­πής δεν εί­ναι γνω­στά τα πε­ρί του α­κρι­βούς χρό­νου σύ­στα­σης και η ο­ποι­α­δή­πο­τε τυ­χόν πα­ρου­σί­α της προ του 9ου αι­ώ­νος που πρέ­πει να θε­ω­ρεί­ται πο­λύ πι­θα­νή.
 ­ ­ ­   Η εκ­δο­χή ό­τι η Ε­πι­σκο­πή Σερ­βί­ων εί­ναι η συ­νέ­χεια της Ε­πι­σκο­πής Και­σα­ρεί­ας και ό­τι πρό­κει­ται δη­λα­δή α­πλώς πε­ρί με­τα­φο­ράς της έ­δρας α­πό την Και­σά­ρεια στα Σέρ­βια α­βά­σι­μη. Δεν υ­πάρ­χει πε­ρί αυ­τού κα­μί­α α­σφα­λής μαρ­τυ­ρί­α, πέ­ρα α­πό μί­α α­πλή ει­κα­σί­α ό­τι κον­τι­νοί εί­ναι οι συ­νοι­κι­σμοί Και­σα­ρεί­ας και Σερ­βί­ων και υ­πο­βαθ­μι­ζό­ταν η Και­σα­ρεί­α, δι­ά­βη­κε τον Α­λι­άκ­μο­να και βρέ­θη­κε στα Σέρ­βια.
 ­ ­ ­   Α­πό τον 6ο αι­ώ­να που έ­χου­με μαρ­τυ­ρί­ες για την Ε­πι­σκο­πή Και­σα­ρεί­ας ως τον 9ο αι­ώ­να που έ­χου­με μαρ­τυ­ρί­ες πε­ρί της Ε­πι­σκο­πής Σερ­βί­ων, υ­πάρ­χει σι­γή πε­ρί τα Εκ­κλη­σι­α­στι­κά της Ε­παρ­χί­ας. Το πι­θα­νό­τε­ρο εί­ναι ό­τι πε­ρί τον 6ο – 7ο αι­ώ­να, για δι­α­φό­ρους ά­γνω­στους λό­γους δι­α­λύ­θη­κε η Ε­πι­σκο­πή Και­σα­ρεί­ας και η Ε­πι­σκο­πή Σερ­βί­ων εί­ναι άλ­λη που συ­στή­θη­κε με­τα­γε­νέ­στε­ρα. Πρό­κει­ται δη­λα­δή για την κα­τάρ­γη­ση μί­ας Ε­πι­σκο­πής και τη σύ­στα­ση άλ­λης. Κα­τά τους χρό­νους 6ου – 7ου αι­ώ­να έ­χο­με την ει­σβο­λή των Σλά­βων, που κα­θώς δεν εί­χαν α­κό­μα εκ­χρι­στι­α­νι­σθεί ε­πι­δό­θη­καν σε γε­νι­κό­τε­ρους δι­ωγ­μούς και α­να­τρο­πές και η δι­ά­λυ­ση της Ε­πι­σκο­πής πρέ­πει να ο­φεί­λε­ται σε μί­α γε­νι­κό­τε­ρη α­ναγ­κα­στι­κή δι­α­κο­πή της κά­θε Χρι­στι­α­νι­κής και Εκ­κλη­σι­α­στι­κής εκ­δή­λω­σης και δρα­στη­ρι­ό­τη­τας έ­νε­κα των δυ­σά­ρε­στων αυ­τών συμ­βάν­των.
 ­ ­ ­   Ο Γερ. Κο­νι­δά­ρης α­σχο­λού­με­νος με τη με­λέ­τη κα­τα­λό­γου Ε­πι­σκο­πών της Μη­τρο­πό­λε­ως Λα­ρί­σης του 10ου αι­ώ­νος κα­τά το ο­ποί­ο με­ρι­κές α­πό τις πα­λαι­ό­τε­ρες Ε­πι­σκο­πές του 5ου αι­ώ­να με­τα­ξύ των ο­ποί­ων και η Και­σα­ρεί­α δεν υ­πήρ­χαν, ση­μει­ώ­νει: «­.­..δεν θα η­δυ­νά­με­θα εν τού­τοις να αρ­νη­θώ­μεν ό­τι κα­τα­στρο­φαί και αλ­λοι­ώ­σεις ε­πήλ­θον κα­τά τας σλα­βι­κάς ε­πι­δρο­μάς του ζ . και η . αι­ώ­νος, ό­τε και ε­κο­ρυ­φώ­θη­σαν και κα­τε­στρά­φη­σαν τό­τε Δί­ον, και αι Θή­βαι, οι Γόμ­φοι, η Και­σά­ρεια.­.. κ.λ.π.­».
 ­ ­ ­   Άλ­λως τε η Ε­πι­σκο­πή Και­σα­ρεί­ας υ­πά­γον­ταν στη Μη­τρό­πο­λη Λα­ρί­σης, ε­νώ η των Σερ­βί­ων στη Μη­τρό­πο­λη Θεσ/νί­κης και η εκ­χώ­ρη­ση μί­ας Ε­πι­σκο­πής α­πό Μη­τρό­πο­λη σε Μη­τρό­πο­λη δεν γι­νό­ταν εύ­κο­λα και α­πλώς με την αλ­λα­γή έ­δρας. Αλ­λά και αν ε­πρό­κει­το για αλ­λα­γή έ­δρας έ­πρε­πε να δι­α­τη­ρεί και τον πρώ­το τί­τλο «Και­σα­ρεί­ας»­.­  
 ­ ­ ­   Μάλ­λον βέ­βαι­ο πρέ­πει να θε­ω­ρεί­ται, ό­τι η Ε­πι­σκο­πή Και­σα­ρεί­ας ι­δρυ­θεί­σα κα­τά τον 4ο η 5ο αι­ώ­να λει­τούρ­γη­σε ί­σως μέ­χρι τον 7ο αι­ώ­να, ό­πο­τε έ­νε­κα της ει­σβο­λής των Σλά­βων η και εξ άλ­λων σο­βα­ρών λό­γων κα­ταρ­γή­θη­κε ο­ρι­στι­κά α­φού δεν έ­μει­νε καν ως τί­τλος «πά­λαι πο­τέ λαμ­ψά­σης Ε­πι­σκο­πής». Οι δρα­στη­ρι­ό­τη­τες αυ­τής της Ε­πι­σκο­πής πα­ρα­μέ­νουν ά­γνω­στα.

Δευτέρα, 16 Αυγούστου 2010

Η εορτη της Κοιμησεως της Θεοτοκου ( 15 Αυγουστου ).




Μια απο τις μεγαλυτερες γιορτες της εκκλησιας
μας μεσα στο καλοκαιρι ειναι η εορτη της Κοιμησεως της Θεοτοκου και η μετασταση της στους ουρανους.Στην Καισαρεια κατα τη γιορτη της Κοιμησεως της Θεοτοκου πανηγυριζει ο Ιερος Ναος των εισοδιων της Θεοτοκου .
--------------------------------------
Στο βιντεο για την γιορτη της Κοιμησεως της Θεοτοκου αφηγητης ο Αρχιμανδριτης Χρυσοστομος , και νυν εφημεριος του Ιερου Ναου του Αγιου Προδρομου Καισαρειας .

video




Αποσπασματα απο την ακολουθια στον Ιερο Ναο των εισοδιων της Θεοτοκου Καισαρειας την Κυριακη 15 Αυγουστου 2010
video

Eκκλησιες και Εξωκλησια Καισαρειας

Eκκλησια Αγιου Προδρομου Καισαρειας (Εξωκλησια)

Εξωκλησι Αναληψεως του Σωτηρος Παναγια Καισαρειας

Ο παλιος ιστορικος ναος καλιφτηκε απο τα νερα της τεχνητης λιμνης του Πολυφυτου το 1973. Ηταν κτισμενος μεσα σε μια συσταδα πυκνων και ψηλων φτελιων.Το 1978 κτιστηκε ΝΑ του χωριου , καινουριος ναος της Αναληψεως σενα υψωμα διπλα και πανω απο τα νερα της λιμνης
Το μερος που κτιστηκε για πρωτη φορα η φερωνυμη εκκλησια ηταν πολυ δασωμενο με πυκνα και ψηλα δεντρα,τα οποια δημιουργουσαν με το φυλλωμα τους ενα θαυμασιο και δροσερο φυσικο τοπιο κατα τους καλοκαιρινους μηνες.Ηταν χωμενος μεσα σε υπογειο βαθος,που για να εισελθει κανεις επρεπε να κατεβαινει πολλα σκαλοπατια.Ηταν ιστορημενος με βιζαντινες αγιογραφιες και φορητες εικονες στο τεμπλο,καποιες απο αυτες σωζονται και φυλασσονται στον ενοριακο Ναο του Τιμιου Προδρομου. Μια απ΄αυτες ειναι και η εικονα της Παναγιας,δωρεα του κλεφταρματολου οπλαρχηγου Γεωργιου Σαλταπηδα.

Εξωκλησι τα εισοδια της Θεοτοκου Καισαρειας


Ο σημερινος Ναος κιστηκε το 1970 επι των ημερων του εφημεριου Κων/νου Μαστορα,πανω στα θεμελια παλιου ομωνυμου Ναου και το 1998 ανακαινιστηκε και παλι απο τον εφημεριο Αρχιμανδριτη Χρυσοστομο Μαστορα,λογω του οτι ειχε υποστει μεγαλες ρωγμες απο τον σεισμο της 13ης Μαίου 1995.Ο παλιος Ναος των εισοδιων της Θεοτοκου κτιστηκε το 1749 επι επισκοπου Σερβιων και Κοζανης Ιγνατιου,οπως αποδεικνυεται απο την κτητορικη επιγραφη στο υπερθυρο του Ναου.
Η επιγραφη αυτη ειναι η παρακατω:  << Ανηγερθη και ανιστορηθη ουτος ο θειος και πανσεπτος Ναος της Θεοτοκου και αειπαρθενου Μαριας,Αρχιερατευοντος του θεοφιλεστατου κυριου Ιγνατιου δια συνδρομης των ευρεθεντων ιερεων και πρεσβυτερων της Χωρας Χαρισιου ιερεως,και Γιαγκο ιερεως,Νατσιο,Μητσιο.....1749 >>.

Εξωκλησι Αγιου Νικανωρος Καισαρειας


O Nαος αυτος ειναι προσφατα κατασκευασμενος στη θεση Πουρναρι προς τιμην του Οσιου Νικανορα,προστατη και θαυματουργου αγιου της Περιοχης.

Εξωκλησι προφητη Ηλια Καισαρειας


Το εκκλησακι αυτο βρισκεται σε περιοπτη θεση πανω στο γειτονικο δυτικο λοφο του χωριου και περιβαλλεται απο ενα ομορφο δασυλλιο.Ο σημερινος ναος του Προφητη Ηλια σταυροειδης βιζαντινος με τρουλο,κτιστηκε το 1994 πανω στα θεμελια της παλιας εκκλησιας,απο τον παλιο ναο σωζονται φορητες εικονες του τεμπλου,καθως και μαρμαρινη πλακα της Αγιας Τραπεζας.

Εκκλησια Αγιου Δημητριου Καισαρειας(Εξωκλησια)


Ο Ναος αυτος κτιστηκε το 1982 πανω στην ερειπομενη φερωνυμη εκκλησια.Ο παλιος ναος ηταν ημιυπογειος που κατεβαινε κανεις σκυβοντας με αρκετα σκαλοπατια. Το εξωκκλησι του Αγιου Δημητριου απο το 1920 και δωθε ειναι ο ναος του κοιμητηριου της Καισαρειας.

Εξωκλησι των Αγιων Κωνσταντινου και Ελενης Καισαρειας

Εξωκλησι των Αγιων Κωνσταντινου και Ελενης Καισαρειας